Herbalife untuk langsing dan sihat

Image and video hosting by TinyPic
Nama anda:
No Telefon:
Email:
Adakah anda sudah menjadi ahli Herbalife dalam tempoh 2 tahun lepas:
Ya
Tidak
Anda berminat untuk:
Turun berat badan
Naik berat badan
Improve kesihatan
Improve masalah kulit
Tambah tenaga
Jana pendapatan tambahan
Maklumat tambahan tentang kesihatan anda:
Lokasi anda:

Monday 26 May 2014

HERBALIFE: THE INTERNSHIP


Bismillah.

Okay, permulaan untuk aku untuk menulis semula blog. -___-"

Now, tengok tajuk pun dah macam gempak. Ada sesiapa yang permah tengok movie The Internship? Adakah aku akan mengulas berkenaan movie tu? Definitely NO!

Apa yang aku nak share adalah berkenaan Nutrition Club Internship Program (NCIP) di Manila, Philipines!

Some people ask us. Perlu ke sampai ke Manila untuk belajar berkenaan Herbalife. Simple answer from us, "WHY NOT?"

For us, NCIP adalah salah satu platform untuk membantu komuniti di kawasan kami untuk menjalani kehidupan yang sihat - HEALTHY ACTIVE LIFESTYLE. Mereka mewujudkan NCIP untuk membantu masyarakat Philipines lebih sedar tentang kesihatan. Mereka menyediakan tempat - Nutrition Club, di mana orang datang untuk menikmati shake mereka setiap hari. They initiate this amazing 10 days program in Philipines.

So, Internship program ni pun berlangsung selama 10 hari. Dan 10 hari ni jugak lah aku berpisah dengan Malaysia. Manila antara bandar yang terakhir akan aku pilih untuk melancong. Just imagine, population di Manila sahaja, 30 JUTA penduduk. Ibaratnya sebijik negara Malaysia duduk dalam Manila. URGHHHH. Sangat padat!


berpisah dengan anak kecik, sangat sedih :"(

Banyak yang aku belajar dari Manila. Not only about ourself, but the COMMUNITY that we belong. Now baru aku sedar, tugas aku semakin besar. To serve the best nutrition to our community. YES! THE BEST NUTRITION for you guys!

Now. aku baru sedar, as an Independent distributor of Herbalife, kita ni sebenarnya adalah "GIFT GIVER". Kita memberikan hadiah KESIHATAN & KEWANGAN kepada komuniti kita. Herbalife is not only about money, it's all about changing people's live. So, aku bertekad, dari mulai saat aku pulang dari Manila, aku akan berikan dua hadiah ini kepada semua orang!

SHARING IS A FORM OF GRATITUDE


Semasa di NCIP, aku di beri tugas untuk On-job Training di salah satu nutrition club di Manila.
Feeling yang sangat awesome aku rasa, sebab dapat tengok sendiri macam mana they run their business thru nutrition club. Banyak sangat benda yang aku belajar!




Time OJT tu, kena buat our own shake pastu dapat markah dari nutrition club owner. First time ever, aku blend shake yang sedappppppppppp sangat! So, nak rasa shake awesome? Singgah ke nutrition club aku nanti.



Paling best, dekat NCIP ni, hari terakhir, kami akan diraikan ala-ala graduation day. Siap pakai jubah & topi graduation.


Kawan aku yang belajar kat France, sebelum ni tak sempat merasa pakai jubah convo (even dah graduate), tapi kat Manila, baru dia dapat pakai jubah graduation tu. Terus menangis teresak-esak dia. hahaha.

Finally,we're officially graduate from NCIP Manilla.

Masing-masing balik ke Malaysia dengan semangat berkobar-kobar untuk buka NUTRITION CLUB. so aku pun survey few places yang bakal aku jadikan nutrition club aku. Selepas beberapa hari survey & mengambil kira beberapa faktor, aku decide untuk buka di PUTRAJAYA.
* space tak besar mana
* location wise
* harga below RM500
ni ciri-ciri yang ada pada nutrition club aku.

So, tanpa membuang masa, aku decide untuk setup nutrition club dengan kos yang minimum dan simple. So lepas ni, senang sesiapa yang nak duplicate kelab macam nutrition club aku. Nak kata nervous ada, happy pun ada. Yelah kan, mana tak nya, first time ada nutrition club sendiri.







dan setelah bertungkus lumus menyiapkan nutrition club, ni lah rupa dia... 


Datang la sendiri nak tengok secara live nutrition club aku macam mana :)

Okay. Nutrition club kalau tanpa orang yang minum tak guna jugak. So, invitation pun bermula. Aku just fokus orang-orang di sekitar kelab sahaja. Buat invitation sebelum ni beramai-ramai, but now, berdua dengan si kecik. Tapi kena beranikan jugak dan aku sentiasa ingat, we're the GIFT GIVER. Niat nak sharing kebaikan HERBALIFE yang aku dah rasa.



ALHAMDULILLAH.

selepas hampir 5 minggu beroperasi, kami dah ada 23 orang yang minum di nutrition club kami. Pelbagai latarbelakang. NO PROBLEM! Fokus nutrition club aku untuk membantu sesiapa sahaja!

nak tahu macam mana kelab nutrisi aku in details?

CALL/WHATSAPP
017 6973261 / 017 6973061
*BY APPOINTMENT ONLY*


p/s: Nukilan seorang suami - MOHD REDZWAN

No comments :

Post a Comment